۱۳۸۸ تیر ۲۱, یکشنبه

ابراهیم نبوی را رها کن ، یقه خامنه‌ای را بچسب

از زمانی‌ که ابراهیم نبوی تصمیم خودش را برای به راه انداختن یک شبکه تلویزیونی اعلام کرده، عده‌ای هنوز چیزی نشده داد مخالفتشان همه جا را گرفته که نبوی این کاره نیست، نبوی جوان که بوده فلان کار را کرده، نبوی تو مصاحبه با طرف مقابل با بی‌ انصافی برخورد کرده، نظرش راجع به کشتار سال ۶۷ بی‌ شرمانه است و الی آخر.

در جواب این دوستان باید بگم که اولا نبوی در کنار سازگارا، گنجی، نوری زاده و چندی دیگر یکی‌ از کسانی‌ بود که در زمان پس از انتخابات در حمایت از مردم و جنبش سبز شروع به نوشتن مقالاتی به سبک طنز و جدی کرد که دست به دست می‌‌چرخید و در آن شرایط سخت که هنوز هم ادامه دارد قوت قلبی بود برای دیگران، خصوصا نامه‌ای که او به خامنه‌ای بلافاصله پس از آن نماز جمعه کذایی نوشت، حرف دل بسیاری از مردم ایران بود.

دوما مگر نبوی گفته حالا که او راه اندازی تلویزیون را به عهده گرفته، سندش را هم به اسم خودش میزند و به دیگران اجازه حرف زدن در آن نمی‌‌دهد، یا اینکه آنها را مجبور به آن می‌‌کند که چیزی را بی‌ اجازه او بر زبان نیاورند؟

نمی‌ دانم اگر مخملباف ، سازگارا یا سروش پیشنهاد ایجاد تلویزیون را می‌ دادند آن وقت چه گفته می‌‌شد؟ آنها هم که سابقه چندان‌ درخشانی ندارند، ولی‌ می‌‌بینیم که همگی در صف جلوی مبارزین از حقوق ایرانیان دفاع می‌‌کنند.

نبوی هم خودش گفته از آنجایی که دیگران وقت انجام این کار را ندارند دست به این مهم زده وگرنه نه احتیاجی به شهرت آن دارد و نه دردسر زیادش.

من از طرفداران دو آتشه نبوی و نوشته‌های او نیستم ولی‌ هنگامی که او به عنوان اولین و تنها فرد چنین پیشنهادی می‌‌دهد، سابقه طولانی هم در تلویزیون، سینما و روزنامه نگاری حرفه‌ای دارد، دوستان صمیمی‌ مثل مخملباف، بهنود، نوشابه امیری، خرسندی، کوثر و بسیاری دیگر اطرافش هستند، که او را در صورت ایجاد این رسانه همراهی خواهند کرد، دیگر دلیلی‌ نمی‌‌بینم که با پیشنهاد او مخالفت کنم.

مگر اینکه شخص یا گروه بهتری برای انجام این کار داوطلب شوند.

من با کمال میل از ابراهیم نبوی برای ایجاد یک رسانه سبز حمایت خواهم کرد، چرا که هر قدمی که شخصی برای ایران و ایرانی‌ بر میدارد را بسیار محترم و شجاعانه می‌‌دانم و وظیفه خود میدانم که از آن پشتیبانی کنم.

اگر هم زمانی‌ متوجه شوم که نبوی و رسانه او بر خلاف میل هم وطنانم اداره و اجرأ می‌‌شود، حمایت خود را از آن قطع می‌کنم.

کسانی‌ که دم از مخالفت با نبوی می‌‌زنند، بهتر است که یا پیشنهاد دیگری ارائه کنند و اگر هم نمی‌‌خواهند نبوی را حمایت کنند، اقلاً سنگ جلوی پایش نیندازند. البته انتقاد سازنده باید ادامه پیدا کند.

ابراهیم نبوی هم مثل باقی‌ انسان‌ها در دوران زندگی‌‌اش دچار لغزش‌هایی‌ بوده و هست. آیا من و تو که از او ایراد می‌‌گیریم خودمان ذاتا فرشته و بی‌ نقص و ایراد هستیم؟ وضعیت گذشته میر حسین موسوی که از ابراهیم نبوی چندین بار خراب تر است. چطور است که حالا او را نیز به دادگاه بکشیم؟

آیا بهتر نیست به جای حمله کردن به دوستداران مردم ایران - که نبوی نیز مطمئنا یکی‌ از آنهاست - هدف حمله خود را خامنه ای‌ها و احمدی نژاد‌ها قرار دهیم؟

نگذاریم که انرژیمان در راه کوبیدن خودی‌ها هدر رود که نتیجه‌ای جز خشنودی دشمنان ندارد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

Sazagara, nabavi, Ganji etal were working with the Islamic Republic. Let's not forget that Ganji and Sazegara were part of the establishment and were responsible for building the Sepahe Pasdaran, which with its basiji branch is no different than savak, only the name has changed, the same thugs are torturing people. The Mullahs lacked intelligence, it was people like Sazegara who thought them everything. They are responsible for the death of everyone by the System. Now that it suits them, they have changed their mind. Shah changed his mind too, should we have accepted his apology? Of course not, we knew better that once a dictator, always a dictaor. Sazegara, Ganji etal are opportunists who go whereever the wind blows. These guys believed in the Islamic Republic system and still do. Sazegara refers to Khomaini, the butcher of the 20th century, as Hazrat and Imam. Iranians deserve better than these guys. Let's hope that a secular leader would rise from the masses in Iran. It is very easy for someone to sit in Washington, DC or New York and go on hunger strike or settle old scores with the regime. Sazegara is very manipulative and wants to preserve the Islamic System, but the Islamic Republic is made of gangs who are murdering the innocent young Iranians.

Also, do you want someone like Nourizadeh who can easily be decieved by a woman to lead this movement; he simply is not intelligent enough.

Let's hope for a secular republic free of dictatorship and theocracy.